Världens bästa reklamcopy?

Det finns många fantastiska reklamfilmer och reklamtexter men det finns få, framförallt när det gäller kommersiell reklam och inte reklam för NPO:er, som verkligen berör och klarar av att både strecha gränsen men ändå håller sig på rätt sida utan att falla över och bli överpretentiös.

Nike, Apple och några till är mästare i den grenen. Ofta är det stora företag som gillar den här genre av ”prettoreklam” och eftersom det är otroligt svårt så misslyckas de flesta kapitalt. Fallet blir hårt och den pajjiga lösningen riskerar att bli en viral av fel anledning .

Här är en gammal reklamfilmscopy, vilket också visar på att exemplen är ”few and far between”,  som tycker jag är fantastisk. Jag lägger ingen värdering i huruvida Apple själva kan leva upp till det man säger i reklamen. Det finns det många som debatterar då de själva uppfattas som giriga och monopolistiska. Men, håll med om att det är en grym text. 

Here’s to the crazy ones.

The misfits,

The rebels,

The troublemakers,

The round pegs in the square holes.

The ones who see things differently,

They are not fond of rules,

And they have no respect of status quo.

You can quote them,

Disagree with them,

Glorify or vilify them,

But the only thing you can’t do is ignore them,

because they change things.

They push the human race forward,

And while some may see them as the crazy ones,

We see genius

Because the people who are crazy enough to think they can change the world,

Are the ones who do.

Här är filmen, det är en gammal goding men alltid värd att se någon gång då och då. http://youtu.be/4oAB83Z1ydE

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s