Världens mest avancerade läskmaskin – blanda din egen smak

Coca Cola Freestyle. Smaka på ordet, Freestyle… För det är precis det som det handlar om när det gäller Läskgigantens nya läskeblaskmaskin.

Ja, ny och ny. Den har testats i USA sedan 2009. Men det är först nu som den verkligen börjar att rulla ut i större skala i USA. Genom sin konstruktion kan maskinen erbjuda 125 olika smaksatta drycker. Allt i från smaksatt vatten och sportdryck till läsk. Det i sig är väl ingen nyhet. Nej, nyheten är att du som konsument kan blanda din egen smak utifrån de 125 olika alternativen… Snacka om valångest…

Det maskinen dessutom gör är att den i realtid skickar information till restaurangägaren och Coca Cola om vad som säljs, när det säljs och vilka olika smaker som är populärast, vilka smaker som är ”bubblare”. Dessutom kan du som konsument via app och Facebook sprida din läsksmak till hela din bekantskapskrets.

Det intressanta med Freestyle är ju att den faktiskt släpper in konsumenten i produktutvecklingen och dessutom i realtid. Konkurrensen om kunderna kommer att tvinga alla organisationer oavsett bransch  att bli mer öppna när det gäller att släppa in kunder i produktutvecklingen. Det är så man kan skapa delaktighet och lojalitet och därigenom öka Customer Lifetime Value. Vinnarna är de som lyckas vara först i sina respektive branscher.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s