I am back…

on

Ojoj, jag inser med förfäran att det var ganska länge sedan som jag skrev något på min blogg. Jag har helt enkelt inte riktigt haft motivationen. Men det ska bli ändring på det nu.

Jag tänkte att jag skulle mjukstarta genom att bjuda på en gammal, men aktuell ändå,  reklamfilm. Det är en film som det kanadensiska bryggeriet Molson tog fram i samband med den förra NHL lockouten.

Molson har genom åren, på ett helt fantastiskt sätt, byggt en framgångsrik och stringent kommunikation baserat på ”Kanadensiska” värden och en grym kundinsikt. Molson är en av huvudsponsorerna till NHL och drabbas ganska hårt av en lockout då öl för en kanadensisk hockeypublik är lika viktigt som pucken för spelarna.

Molson utnyttjade dock den förra lockouten på ett kreativt sätt och vände hela situationen till deras fördel. De gjorde en film i samband med att det blev lockout och en film när lockouten hävdes. Du hittar filmerna här.

– Do you really want to hurt me…?
– Hockey is back!

Passa på att kolla in deras övriga reklamfilmer när du ändå är igång. De har några år på nacken men det syns tydligt var t ex Norrlands Guld har fått inspiration till sina senaste filmer.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s