Mitt liv som kund. IMF:Swedbank II – The sequel…!

on

Bild

Kommer ni ihåg att jag för några veckor sedan skrev om min kundupplevelse på Swedbank i Skärholmen? I dagarna landade ett påminnelsebrev från Swedbank. Swedbank har nu skärpt tonläget en aning. Nu var det inte ett brev från vår ”personliga bankhen”, nu var det var en påminnelse från kontorschefen själv.

Kontorschefen meddelade; att nu var det bråttom. Om vi inte såg till att omgående förpassa oss till bankkontoret för att tömma bankfacket och lämna igen nycklarna så skulle vi behöva bekosta uppborrningen av sagda bankfack. Mellan raderna i brevet kunde jag utläsa att den operationen är en mycket dyr historia.

Låt mig göra en liten ”recap” av historien. Bankfacken ska rivas ut. Jag var på bankkontoret för att tömma facket, fick tillträde till facket och tömde bankfacket på innehåll. Men jag fick inte lämna igen nycklarna eller avsluta bankfacket då min fru står som bankfacks innehavare på avtalet och jag har bara full access. Min fru var tvungen att komma in personligen och jag bad dem kolla om de kunde skicka avtalet till sitt huvudkontor i City för att underlätta för min fru att skriva under uppsägningen. De skulle undersöka saken och återkomma. Klicka på texten om du hellre vill läsa bloggen i sin helhet

Har de återkommit? Nej!

Vad gör de istället? Skickar ”hotbrev”…

Det är kundvård 2013!

Nu är ju jag en sådan person som kan se humorn i det här. Speciellt eftersom jag vet att Swedbank själva funderar mycket på hur de ska stoppa raset i SKI, Svensk KvalitetsIndex, Nöjd Kund undersökningar. @Swedbank Ett litet tips. Om ni vill ha råd och idéer för hur ni ska förbättra ert resultat i SKI. Slå mig en signal, 070-600 17 99. Jag hjälper er gärna!

Kommentera

