Det här gillar jag!

on

Ni vet att jag brukar prata mycket om kreativitet. Framförallt om kreativitet som har hög idéhöjd samtidigt som den är fast förankrad i vad man gör och vill att människor ska förstå/göra, inte bara kreativitet för kreativitetens skull. Jag brukar också säga att det krävs en stor portion mod, god självkänsla och kunskap om sin affär för att lyckas med kreativ reklam. Här är ett bra exempel på något jag gillar skarpt!

Ni kanske redan har sett den för den är ju trots allt lite av en succé på Youtube. Men håll med om att den är grym och rolig! Vem hade trott det om en advokatfirma?

Den blir faktiskt bara bättre av att de som spelar i filmen dels inte kan prata engelska särskilt bra eller är några proffs skådespelare. De är ju bara advokater som dressar om och blir superhjältar! Precis så som det borde vara, även i filmens värld.

Kudos till Maqs Lawfirm för att de var modiga nog att köpa idéen och för att de ställde upp som skådisar!

Jag vet i alla fall vilken byrå jag kallar på om jag hamnar i affärsjuridiskt trubbel med ”Bad Business”. – MAQS!

Kommentera

