Ibland händer det. Bästa DR:et på länge. Så enkelt, så genialt!

Eurocard DRDet är inte ofta jag blir imponerad av den direktmarknadsföring som dimper ner i brevlådan. Normalt sett brukar den dagliga skörden av DR, vare sig den är adresserad eller oadresserad, åka rakt ner i pappersinsamlingen. Men då och då händer det.

Häromdagen fick jag följande vykort från Eurocard. Först blev jag fundersam och tänkte vad i hela friden gör de. Jag tänkte att de måste skämta och jag var bara tvungen att skrapa fram ”min kod för trygga internetköp”. Jag fick mig ett gott skratt när jag läste den framskrapade texten. Hela upplägget fick mig dessutom väldigt nyfiken och köpsugen på ett Eurocard.

Det här är den typen av DR som jag själv älskar.  Enda felet är väl att jag önskar att det var jag som hade gjort det.

Eurocards DR är ett klassexempel på vad jag menar med PPR – Pang På Rödbetan. Det är direkt, enkelt med fokus på budskapet och säljet. Samtidigt som det bjuder mottagaren på en upplevelse. Mycket bra!

Eller för att citera Ingvar Kamprad ”För att göra någonting svårt krävs en medelmåtta – För att göra det svåra enkelt krävs ett geni!”

Kommentera

