Vackra el-cyklar finns de?

does-this-new-electric-bike-get-your-wheels-turning--c2c6bab260

Ingen har väl kunnat undgå att Sverige drabbats av cykel-feber. Antalet cyklister har formligen exploderat. Orsakerna kan man ju spekulera i men att det har att göra med en kombination av en allmän eko- och hälsotrend, bensinpriser och att infarterna mest liknar en avlång parkeringsplats ligger väl ganska nära sanningen.

Själv cyklar jag för motionen och för att det är kul. Jag pendlar dock inte till jobbet. Anledningen är framförallt att det är dåligt med omklädning och duschmöjligheter. Dessutom är det lite för långt för att cykla i arbetskläder och lite för kort för att orka dra på sig ”Tour de France” stassen.

Men el-cykel då hör jag er invända…

Låt mig uttrycka det enkelt. Jag skulle inte vilja bli tagen på bar gärning cyklandes på en hiskelig ”Eco-bike” eller någon annan el-cykel för den delen. Huga!

Faktum är att majoriteten av el-cyklarna ser ut som Biltema-cyklar på anabola. Men ingen regel utan undantag och tackochlov för det här undantaget.

Det finns dock ett litet, litet problem… prislappen… Ni vet vad de säger: ”If you have to ask, you can’t afford it…” Och jag har inte råd. Tyvärr.  Men det kanske finns någon därute som vill förbarma sig och köpa den till mig?

Kommentera

