Nordeakunder – Spring för livet!

on

Jösses, det är snart 6 år sedan jag skrev den här. Men av någon anledning känns den fortfarande lika aktuell… #TBT #Nordea #Greed #bankpol #bopol #svpol

Pang På Rödbetan

Är det bara jag eller är inte dessa höga herrar otroligt naiva och rent ut sagt mer än lovligt korkade? Ta bara det senaste exemplet med Nordeas Vd, Christian Claussen och Styrelseordförande Björn Wahlros. Idagens di.se så ondgör sig Christian Claussen över att allmänheten har reagerat så starkt på nyheten att Nordea ska köpa en lägenhet till honom. Han säger i intervjun att ”Hade vi vetat vilka reaktioner det här skulle leda till hade vi säkert fattat ett annat beslut”. Douuhhgh! Snacka om Homer Simpson kommentar… Alla normala människor hade fattat det instinktivt och direkt.

Hur tänkte de där egentligen? Hur gick diskussionen till? Kan ni se det framför er? Vd och
Styrelseordföranden:

VD – Jo, det var så sant, jag har en liten fråga. Jag jobbar ju rätt mycket och har rätt mycket besök. Det känns som om jag skulle behöva en liten lya att övernatta i och kanske kunna…

View original post 493 fler ord

Kommentera

