Rekommendationer

Jag har haft förmånen att få jobba och samarbeta med några av de absolut bästa och mest kompetenta människorna inom kommunikation i allmänhet och inom bank, finans och försäkring i synnerhet. Stjärnor; var och en inom sitt område.

En person kan vara hur bra som helst, men till syvende och sist så är individen inget utan de människor som man jobbar tillsammans med. Man är ett lag, ett team. Därför slänger jag den svenska jantelagen överbord och är extra stolt och glad över de rekommendationer som dessa lagkamrater har tagit sig tid att skriva. De här rekommendationerna är kopierade från min profil på Linkedin.

Till alla stjärnor; från botten av mitt hjärta. Ett stort och innerligt TACK!

Louise_Hagsten“Johan är en av de mest kreativa människor jag jobbat med. Han tänker alltid utanför boxen och tänjer alla ramar med sin gränslösa fantasi.

Att sedan kunna motivera och engagera människor i sin omgivning, såväl medarbetare som leverantörer till att göra verklighet av idéerna gör honom till Sveriges bästa Creative Director.

Dessutom är han en läromästare ut i fingerspetsarna. Jag vet, han var min chef tillika marknadschef på Skandiabanken, det är bara att hålla i sig, för det går undan! Riktigt glad att jag träffade och fick jobba med Johan, det har öppnat oanade dörrar för mig.”

Louise Hagsten – Marknadschef Söderberg & Partners

* * *

Arild Horsberg”Johan was a speaker at http://www.dialogkonferansen.com – the largest conference on 1:1 marketing/CRM in Scandinavia.

His presentation was rated among the top 15% of all the 48 speakers – which is extremely good, taken into consideration that many of the other presenters do this for a living.

Not only was Johans presentation very well recieved, he was also a very sociable and positive person, with lots of enthusiasm and energy.”

Arild Horsberg – CEO Bring Dialogkonferansen

* * *

Mats Gustafsson“Johan did a very interesting presentation at one of Wednesday Relations Seminars.

Johan had good knowledge about the topic of his presentation and on the same time was a very good presenter.”

Mats Gustafsson – Founder, Wednesday Relations

* * *

Lena Hök

“Johan är en av de absolut vassaste som jag någonsin har jobbat med.

Han håller en brilljant kreativ höjd parat med känsla för att få riktig bang-for-the-buck-effekt i genomförande.

Med smarta, effektiva och välriktade marknadsinsatser lyckades han som marknadschef för Skandiabanken snabbt fylla varumärket med charm som uppfattades både av media och kunderna.

Johan skapar möjligheter i de trixigaste situationer och har en sällsynt förmåga att tänka brett för att jobba med kommunikation som integrerar både marknad, PR, PA och you name it.Jag är helt enkelt riktigt riktigt nöjd med att ha Johan som kollega, bollplank och CD!”

Lena Hök – Informationschef, Skandiabanken

* * *

Fredrik Sauter“Jag håller med Lena Hök till fullo, Johan är en av de absolut vassaste som jag jobbat med. Han håller en kreativ höjd parat med känsla för att få riktig bang-for-the-buck-effekt i genomförande.

Med smarta, effektiva och välriktade marknadsinsatser lyckades han som marknadschef för Skandiabanken snabbt fylla varumärket med charm som uppfattades både av media och kunderna.

Johan skapar möjligheter i de trixigaste situationer och har en sällsynt förmåga att tänka brett för att jobba med kommunikation.

Jag är helt enkelt riktigt riktigt nöjd med att ha haft Johan som bollplank i rollerna som Marknadschef och CD!

Fredrik Sauter – CEO, Skandia Bank & Försäkring

* * *

Minna Arvidsson“Johan kombinerar sitt varumärkeskunnande med företagets övergripande strategier på ett självklart sätt.

Jag har haft förmånen att jobba med Johan ett antal år och kan verkligen rekommendera honom.”

Minna Arvidsson –  CFO, SkandiaBanken

* * *

Johan Petersen
“Johan is one of the very best, I would recommend him to anyone.”

Johan Petersen – Account Director, Tank/Hallstedt & Hvid Reklambyrå

* * *

Åsa Telandersson“Johan är en av de bästa marknadsförare jag har jobbat med.

Han har mod och kreativitet skönt mixat med ett ROI tänk och respekt för de han jobbar med.

Han är tydlig med han vill uppnå och är rak och ärlig samtdigt som han lyssnar på all input med ett öppet sinne. En krävande, inspirerande och charmig kund.”

Åsa Sohl (fd Telandersson) – Concept & Innovation / Business Development, IUM

* * *

Tommy Gottberg“Johan är en högst kompetent beställare av kommunikations-tjänster. Johan är tydlig, ärlig och kunnig i sitt jobb som marknadsförare.

Johan har varit min kund i Skandiabanken under många år, och tillsammans har vi tagit fram några av de mest framgångsrika kampanjer jag någonsin varit med om i min karriär. Så alla mina rekommendationer till Johan.

Tommy Gottberg – Owner and CEO, John Doe Worldwide AB

* * *

Bea Feuk-Dahlström

“Johan is one of the best buyers of marketing I know!”

Beatrice Feuk-Dahlström – Account Director, IUM

* * *

Kajsa Bolmgren

“Johan is a driven marketing manager who can view the overall perspective as well as create details, always with high quality in focus.

With his creative mind, he found innovative solutions that pushed Skandiabanken forward and he had a major role in Skandiabankens many awards.

I can strongly recommend Johan for any executive marketing- or sales positions.”

”Kajsa” Karin Bolmgren – Projektledare, Skandiabanken

* * *

“Johan is one of the best clients I have had the pleasure to work with during my career. He combines the talents of how to sell a lot in the short term without tarnishing the brand in the long term.

Johan also has the rare courage to let his contractors carry out their good work undisturbed, after giving clear instructions on goals to fulfill. It’s always good to answer the phone and find Johan on the line.

Business circles would benefit by several more good humoured and straight talking doers like Johan.”

Göran Ohlssoncopywriter, Gadd Direct AB

* * *

Stig Ludvigsen“Johan is the guy that (almost) got away… I first learned about Johan when he was recommended to me by a mutual acquaintance.

I tried to hire him – but he chose a different challenge at the time. Later on he became a much appreciated client, and has been for the last ten years.

As a client he is extremely professional. The kind that makes it easy to deliver great work to; very goal oriented, extremely knowledgeable in the marketing field (both on strategic and tactical issues) and with a quick and analytical mind.

That he is easy to get along with on a personal level goes almost without saying. I sincerely hope that I can enjoy Johans professionalism even in the years to come; be it either as a client, a partner or as a colleague.

Stig Ludvigsen – CEO, Gadd Direct AB

* * *

Lars Holmqvist

“Johan is one of very few people who fully understands the meaning of brand and branding issues.

Furthermore, Johan knows how to make good use of his branding insights when it comes to make good marketing communication, in order to reach both tactical sales goals and more strategical goals.

I see Johan as a most valuable contributor.”

Lars Holmqvist – Leader Market & Communications, Skandia

* * *

DSCN5206“Johan är en av de få personer jag arbetat med som kombinerar strategiskt kunnande och dessutom själv är en riktig ”doer”.

Johan har alltid kundens bästa i fokus, med en självklar lönsamhetsaspekt i grunden.

Johan är unik och jag kan varmt rekommendera Johan till de som behöver en kompetent marknadsförare och strateg!”

Peter ElmhornManaging Director, Skandia and Carlson Fonder

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s